torsdag 21 oktober 2010

pektavla att laminera bakom en bokstavstavla

Innehållet i en pektavla, tänkt att vara snyggare OCH SJÄLVKLART INDIVIDUELLT ANPASSAD OBS OBS OBS! Använd INTE rakt av, anpassa med rätt ord för en specifik person! För över texten i annat program och lägg till bilder om det behövs.

Håll fram detta papper så jag kan peka.
Ställ en fråga i taget och vänta på svaret.
Försök läsa på mina läppar. Be mig ta ett ord i taget.
Om du inte förstår vad jag säger kan du hjälpa mig peka på FÖRSTA BOKSTAVEN (vänd på papperet)

SKRIV det som du berättar nu i min skrivbok

VÄNTA kan du komma tillbaks om ett tag

GISSA vad jag menar, ställ en fråga i taget.

BOKSTAV
Vänd på papperet och håll fram så kan jag peka på första bokstaven.

NÅGOT ANNAT!

RADION sätt på radion, föreslå kanaler tills jag nickar.

BÖJ BENEN
Och lägg en kudde under

RING till någon, vänd på papperet och håll fram bokstavstavlan så jag kan stava vem jag menar

UPP I SÄNGEN
Jag har glidit ner, hjälp mig upp mot huvudänden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar