tisdag 22 mars 2011

Inredningsblogg från jobbet

Så här fint jobbar jag.




Keramiknäven och tekannan är tonårsverk av min syster designern Sigrid Strömgren , hon är nu produktdesigner med eget företag och har en cv som gör mig yrslig av stolthet. Naturbilderna är tagna av naturfotografen Sylvia Berg i Ammarnäsfjällen. Bilden som pryder idépärmen har jag målat, det är originalet till en illustration i min vän Therese Örnberg Berglunds avhandling om "Making sense digitally : Conversational coherence in online and mixed-mode contexts".
Ampelliljan på fönsterbänken växer i en avlagd kokkaffepanna pyntad med en loppisanka i nysilver.
Det är lite tomt och ensamt utan min kollega vars vikariat tagit slut, men nu när ventilationen satts igång efter tre veckor utan syre, går mitt rum äntligen att använda till teamträffar. Skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar