torsdag 10 mars 2011

Kommunikation som daglig verksamhet, Växjö


Jag har redan varit på ett annat seminarium i ämnet men det är oerhört intressant óch jag rekommenderar alla som har intresse av hur man kan förbättra livet för personer med stora kommunikativa och kognitiva svårigheter att ta reda på mer om dagcentret i Växjö som istället för att i huvudsak ägna sig åt aktiviteter ägnar sig åt att bygga verkliga vänskapsband mellan brukarna, att steg för steg utöka deras uttrycksförmågor och hitta på besvärliga och omständiga saker att göra tillsammans för att få något att prata om.
Kommunikationskarnevalen 2011 i Göteborg. Det vore väl roligt och intressant?

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Så kul att hitta vår föreläsning i en blogg!
    Tack för att Du tror på oss, berätta gärna mer om vem Du är!
    Hälsningar Linda Björk/ Växjö

    SvaraRadera
  2. Hej Linda Björk! Jag är logoped och arbetar med alternativ kommunikation på Hjälpmedelsverksamheten i Umeå. Den här bloggen dirver jag på fritiden för att fånga upp bra idéer som swischar förbi. Jag hörde någon från er verksamhet berätta på ID-dagarna för några år sedan och då visades även en film som jag tänkte "wow - den måste jag skaffa!" men sen glömdes det bort. Det var mycket tankeväckande att se hur ni gav förutsättningar för verklig vänskap och att ni arbetar så långsiktigt.

    SvaraRadera
  3. Det verkar som vi faktiskt har filmen på jobbet! Så jag ska se till att se den och visa den som inspiration för andra.

    SvaraRadera