fredag 25 november 2011

Hej hej läsekretsen

Det är lite väl mycket Jitsi, Tango och Linphone nu - jag vet. Och appar och smartphones och surfplattor. Jag jobbar ju med ett projekt åt Hjälpmedelsinstitutet nu (om alternativ telefoni för personer med funktionsnedsättningar) och passar på att nyttja bloggen som just den webb-logg den är.
För nytillkomna besökare rekommenderar jag en återblick. Den här bloggen har formats av vad jag för tillfället sysslat med, från början refererade jag till en massa spännande böcker och funderade, sen blev det en uppsats, lite föreläsningsstolpar, jobbrelaterade saker, reflektioner från olika konferenser, intressanta saker att kolla upp senare och en hel del reflektioner över nyhetsflödet.
Hav tröst, jag snubblar över intressanta saker hela tiden och nyttjar den här virtuella magnetlisten för att hålla ordning på mentala hårnålar och gummisnoddar och andra småprylar som dyker upp när man letar efter annat.
Besöksrekord, så här ser statistiken ut omvandlad till vinterfjäll.

Nej, det är inte bara mina egna besök...
Hej hej Ingvar, Åsa, Mia, Gunilla, Therese, Jorun, hej hej facebook-vänner, hej logopedstudenter som fått föreläsnings-stolpar via bloggen och fortsätter kika in ibland, hej hej logopedkollegor söderöver, hej ni som blivit tipsade via någon annan blogg, hej helt obekanta medmänniskor som råkar hamna här och allra hjärtligast hej till er som lämnar kommentarer och snabbkommentarer.
Hittills är några av de vanligaste sökorden som för er hit: alternativ kommunikation, pektavla, susan balandin, kommunikationsbok, adhd sjukersättning, after work umeå. Mer av det och annat framöver.

1 kommentar:

  1. Jamen hej hej på dig!

    Jag räknar mig till läsekretsen, om än inte till målgruppen och jag lär mig något nästan jämt när jag läser här. Tycker nog att din arbetsgivare skulle lyfta fram allt klokt du gör och skriver på mer synlig plats (och låta dig göra lite av det på arbetstid).

    SvaraRadera