torsdag 1 mars 2012

Professor Charles Goodwin

En vän som forskar i samtal och annat, mer om hennes forskning senare, rekommenderar mig att kolla upp denna forskare angående delaktighet. Så jag gör som jag brukar och sätter upp det som en hårklämma eller pincett på min digitala och offentliga magnet-list för bra-att-ha-grejor. Så att jag kan leta i bloggen när jag undrar vad han hette. Här står det lite om hans publikationer och forskning.
http://www.sscnet.ucla.edu/clic/cgoodwin/81chap2.pdf

Skickat från min iPhone

2 kommentarer:

  1. Äsch klistrade in fel länk, den här handlade om att vanliga samtal är så osammanhängande och språkligt trasiga att det inte är nåt bra sätt att analysera språklig kompetens på. Dessutom märker man inte själv hur mycket halva meningar och omstarter man gör. Det var ju också intressant

    SvaraRadera
  2. Och om hur vi med blicken kommer överens om hur samtalet byggs upp, om det behövs omstarter, om hen vi pratar med är med. En ganska rolig artikel faktisk, om man är road av samtalsanalys.

    SvaraRadera