måndag 30 april 2012

Jag har fått en iPod touch!

Bevärdigades plötsligt med en iPod touch, min alldeles egna i privatlivet. Så bloggen verkar få en ny kategori. En apple-pryl för det egna höga nöjet, att ladda ner appar och musik och roligheter till. Detta kan bli riktigt intressant, att få vardaglig användning i fingrarna. Hm. Först behöver jag ett case/skydd/fodral. Vi har inte behov av AKK-appar i mitt privatliv, däremot är det intressant för barnen med läs- och skrivlek och helt vanliga barnspel. Någon digital kalender vore bra. Och podcasts vill jag ha med mig till lekparken, cykelturen och solstolen. Talböcker och musik. Och så borde jag testa videosamtal på fältet, alltså i skoaffären och vid solnedgången, för jobbets skull. Återkommer - tipsa mig!

1 kommentar:

  1. Ja, en ny värld öppnar sig verkligen om man vågar lyfta på locket till kartongerna från elektronik-kedjornas utbud. Vill man inte betala 1700 hårt intjänade kronor kan man prova lyckan och tävla om en iPod Nano på http://blogg.gnosjoregion.se

    SvaraRadera