tisdag 12 juni 2012

Ett visitkort att dela ut för att inbjuda till videosamtal

(det finns ju färdigformulerade mail/sms till flera av programmen för videosamtal, t ex Tango, men det är på engelska och ganska opersonligt så jag tänker mig ett snyggt utskrivet riktigt visitkort att ha i plånboken och dela ut eller ha på fil för att maila - för personer som inte har så lätt för att själva uttrycka sig i skrift.)
Varsågod, känn dig fri att kopiera och bearbeta så det passar dig!
Skriv ut på lyxigt papper eller plasta in.


Ring mig!
Förnamn Efternamn (och foto?)
Jag använder programmet Tango för videosamtal.
Jag har registrerat mig med mobilnumret_____________ och e-postadressen __________.
Lägg gärna till mig i din kontaktlista. Om du inte redan har programmet kan du ladda ner det gratis.
Tango fungerar till vanliga Windows-datorer och laddas ner gratis från www.tango.me
Tango finns som gratis app för iPhone, iPad och iPod touch.
Tango finns som gratis app för mobiltelefoner och surfplattor med Android.

Ring mig!
Förnamn Efternamn (och foto?)
Jag använder programmet Skype för videosamtal.
Mitt användarnamn är __________. Lägg gärna till mig i din kontaktlista. Om du inte redan har programmet kan du ladda ner det gratis.
Skype fungerar till vanliga Windows-datorer och laddas ner gratis från http://www.skype.com/intl/sv/home
Skype finns som gratis app för iPhone, iPad och iPod touch.
Skype finns som gratis app för mobiltelefoner och surfplattor med Android.

Ring mig!
Förnamn Efternamn (och foto?)
Jag använder appen Facetime för videosamtal.
Jag har registrerat mig med mobilnumret_____________ och e-postadressen __________.
Lägg gärna till mig i din kontaktlista. Facetime är en gratis app som bara fungerar för Apple-produkterna iPhone, iPad och iPod touch.

Ring mig!
Förnamn Efternamn (och foto?)
Jag använder programmet Jitsi för videosamtal.
Jag har registrerat mig med sip-adressen _______________________________.
Lägg gärna till mig i din kontaktlista. Om du inte redan har programmet kan du ladda ner det gratis.
Jitsi fungerar till Windows-datorer och laddas ner från https://jitsi.org/
Jitsi fungerar inte till iPhone, iPad eller iPod touch.
Jitsi fungerar inte till smartphone eller surfplatta med Android.
Med Jitsi kan man ringa till teckentolk på bildtelefoni.net och till vissa bildtelefoner. (men obs: här måste jag lägga till vilka det funkar till...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar