fredag 22 juni 2012

IPod på utflykt

iPod touch, bloggerska och dotter på färd genom sommarkvällen. En iphone tycker jag är för dyr för att rekommendera familjer att köpa till sina barn ( i funkis-syfte, för Akk eller träning, stimulans etc) men det finns så mycket bra iOS appar och mindre på androidsidan. Så jag klurar på om en iPod är rimlig, kör man bara på wifi utan 3G/4G kostar det betydligt mindre än en iphone och många appar funkar även utan uppkoppling och till iPod. Jag gillar min iPod men använder den mest där jag kommer åt wifi. Men barnen gillar appar som inte kräver uppkoppling också så ibland får de låna den i bilen. För rent nöjes skull.
Någon som testat att vardagsanvända iPod touch för Akk, bildkommunikarion, läs/skrivstöd eller kognitivt stöd?
Synpunkter?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar